REGULAMIN DZIAŁANIA NIEPUBLICZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ „Z UŚMIECHEM”
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
- Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „ Z Uśmiechem” w Boleścicach jest placówką mającą na celu udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz udzielanie pomocy rodzicom i prawnym opiekunom związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.
- Działalność Poradni regulują przepisy prawa, statut Poradni, niniejszy regulamin oraz decyzje Dyrektora poradni.
- Poradnia świadczy usługi odpłatnie. Cennik usług znajduje się w siedzibie Poradni.
Rozdział 2
Zakres zadań Poradni i zasady ich realizacji
- Poradnia realizuje różnorodne zadania, a w szczególności:
- diagnozowanie i wydawanie opinii
- konsultacje i porady specjalistów
- prowadzenie terapii psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej i sensorycznej
- szkolenie w formie wykładów i warsztatów
- Za organizację pracy Poradni odpowiada dyrektor.
- Do realizacji zadań w Poradni zatrudnieni są wykwalifikowani pracownicy, zwani dalej specjalistami.
- Klientami Poradni mogą być dzieci, młodzież i dorośli. W imieniu niepełnoletnich klientów występuje rodzic lub opiekun prawny, zwany dalej reprezentantem.
- Obsługa klienta rozpoczyna się od przyjęcia przez Poradnię wniosku o świadczenie określonej usługi specjalistycznej wypełnionego przez klienta lub jego reprezentanta w przypadku klienta niepełnoletniego.
- Klient lub jego reprezentant jest zobowiązany do udzielania prawdziwych informacji i przedłożenia Poradni wskazanych dokumentów potrzebnych do prawidłowego wykonania usługi przez Poradnię.
- Poradnia jest czynna pięć dni w tygodniu w godzinach od 8.00 do 19.00.
- Pracownicy realizują swoje zadania w czasie umożliwiającym ich rzetelne wykonanie.
Rozdział 3
Prawa i obowiązki specjalistów wobec klientów
- W czasie spotkań z klientami pracownicy Poradni są zobowiązani do:
- starannego i rzetelnego prowadzenia badań i zajęć specjalistycznych zgodnie z kwalifikacjami i doświadczeniem,
- rzetelnego i odpowiedzialnego informowania klientów i ich reprezentantów o wynikach badań i postępach klientów,
- systematycznego i rzetelnego prowadzenia wymaganej dokumentacji,
- ochrony danych osobowych klientów,
- zachowania tajemnicy służbowej.
Rozdział 4
Zasady współpracy z klientem
- Każdy rodzaj usługi wykonywany jest przez wykwalifikowanego specjalistę w czasie spotkania.
- Czas pracy z klientem określa charakter wykonywanej usługi.
- Terminy spotkań klienta ze specjalistami ustalane są bezpośrednio w Poradni, telefonicznie lub mailowo.
- Klient zobowiązany jest uiścić opłatę, zgodnie z cennikiem usług z góry, gotówką bądź przelewem na podany wcześniej nr konta.
- W przypadku nieuiszczenia przez klienta opłaty za usługę Poradnia może odmówić wykonania usługi i nie ponosi z tego tytułu żadnych negatywnych konsekwencji.
- Klient stawia się punktualnie na umówione spotkanie związane z realizacją zamówionej usługi.
- W przypadku zajęć grupowych spóźniony klient zostanie wpuszczony na zajęcia, jeśli specjalista uzna, że nie zakłóci to przebiegu trwających zajęć.
Rozdział 5
Zobowiązania reprezentantów klientów niepełnoletnich
- Reprezentant niepełnoletniego klienta Poradni zobowiązany jest do punktualnego przyprowadzania i odbierania go ze spotkania.
Do odbierania niepełnoletniego klienta z Poradni są też uprawnione osoby wpisane przez reprezentanta we wniosku o świadczenie usługi.
- Poradnia ma prawo odmówić wydania po spotkaniu niepełnoletniego klienta osobie pod wpływem alkoholu lub innych substancji odurzających
- W niektórych spotkaniach lub ich częściach wskazany jest udział reprezentanta. Decyduje o tym specjalista.
Rozdział 6
Postanowienia końcowe
- Poradnia zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu.
- Za regulamin obowiązujący w Poradni uznaje się regulamin udostępniany do wglądu w siedzibie Poradni.