REGULAMIN DZIAŁANIA NIEPUBLICZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ „Z UŚMIECHEM”

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

  1. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „ Z Uśmiechem” w Boleścicach jest placówką mającą na celu udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz udzielanie pomocy rodzicom i prawnym opiekunom związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci                                  i młodzieży.
  2. Działalność Poradni regulują przepisy prawa, statut Poradni, niniejszy regulamin oraz decyzje Dyrektora poradni.
  3. Poradnia świadczy usługi odpłatnie. Cennik usług znajduje się  w siedzibie Poradni.

Rozdział 2

Zakres zadań Poradni i zasady ich realizacji

  1. Poradnia realizuje różnorodne zadania, a w szczególności:
  2. diagnozowanie i wydawanie opinii
  3. konsultacje i porady specjalistów
  4. prowadzenie terapii psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej  i sensorycznej
  5. szkolenie w formie wykładów i warsztatów
  6. Za organizację pracy Poradni odpowiada dyrektor.
  7. Do realizacji zadań w Poradni zatrudnieni są wykwalifikowani pracownicy, zwani dalej specjalistami.
  8. Klientami Poradni mogą być dzieci, młodzież i dorośli. W imieniu niepełnoletnich klientów występuje rodzic lub opiekun prawny, zwany dalej reprezentantem.
  9. Obsługa klienta rozpoczyna się od przyjęcia przez Poradnię wniosku  o świadczenie określonej usługi specjalistycznej wypełnionego przez klienta lub jego reprezentanta w przypadku klienta niepełnoletniego.
  10. Klient lub jego reprezentant jest zobowiązany do udzielania prawdziwych informacji i przedłożenia Poradni wskazanych dokumentów potrzebnych do prawidłowego wykonania usługi przez Poradnię.
  11. Poradnia jest czynna pięć dni w tygodniu w godzinach od 8.00 do 19.00.
  12. Pracownicy realizują swoje zadania w czasie umożliwiającym ich rzetelne wykonanie.

Rozdział 3

Prawa i obowiązki specjalistów wobec klientów

  1. W czasie spotkań z klientami pracownicy Poradni są zobowiązani do:
  2. starannego i rzetelnego prowadzenia badań i zajęć specjalistycznych zgodnie z kwalifikacjami i doświadczeniem,
  3. rzetelnego i odpowiedzialnego informowania klientów i ich reprezentantów o wynikach badań i postępach klientów,
  4. systematycznego i rzetelnego prowadzenia wymaganej dokumentacji,
  5. ochrony danych osobowych klientów,
  6. zachowania tajemnicy służbowej.

Rozdział 4

Zasady współpracy z klientem

  1. Każdy rodzaj usługi wykonywany jest przez wykwalifikowanego specjalistę w czasie spotkania.
  2. Czas pracy z klientem określa charakter wykonywanej usługi.
  3. Terminy spotkań klienta ze specjalistami ustalane są bezpośrednio w Poradni, telefonicznie lub mailowo.
  4. Klient zobowiązany jest uiścić opłatę, zgodnie z cennikiem usług z góry, gotówką bądź przelewem na podany wcześniej nr konta.
  5. W przypadku nieuiszczenia przez klienta opłaty za usługę Poradnia może odmówić wykonania usługi i nie ponosi z tego tytułu żadnych negatywnych konsekwencji.
  6. Klient stawia się punktualnie na umówione spotkanie związane z realizacją zamówionej usługi.
  7. W przypadku zajęć grupowych spóźniony klient zostanie wpuszczony na zajęcia, jeśli specjalista uzna, że nie zakłóci to przebiegu trwających zajęć.

Rozdział 5

Zobowiązania reprezentantów klientów niepełnoletnich

  1. Reprezentant niepełnoletniego klienta Poradni zobowiązany jest do punktualnego przyprowadzania i odbierania go ze spotkania.

Do odbierania niepełnoletniego klienta z Poradni są też uprawnione osoby wpisane przez reprezentanta we wniosku o świadczenie usługi.

  1. Poradnia ma prawo odmówić wydania po spotkaniu niepełnoletniego klienta osobie pod wpływem alkoholu lub innych substancji odurzających
  2. W niektórych spotkaniach lub ich częściach wskazany jest udział reprezentanta. Decyduje o tym specjalista.

Rozdział 6

Postanowienia końcowe

  1. Poradnia zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu.
  2. Za regulamin obowiązujący w Poradni uznaje się regulamin udostępniany do wglądu w siedzibie Poradni.

 

Call Now Button