CENTRUM EDUKACYJNO-REHABILITACYJNE DZIECI I NIEMOWLĄT

REHABILITACJA WAD POSTAWY


REHABILITACJA WAD POSTAWY

KIEDY STOSUJEMY REHABILITACJĘ WAD POSTAWY:

  • skoliozy: idiopatyczne, funkcjonalne i inne
  • choroba Scheuermanna
  • wady klatki piersiowej: klatka lejkowata, szewska, asymetryczna
  • wady stóp: płaskostopie, stopy płasko-koślawe, szpotawe
  • asymetria miednicy: miednica skośna, skręcona
  • asymetria łopatek, łopatki odstające
  • asymetria tułowia
  • kolana koślawe, szpotawe
  • choroba Osgood-Schlattera, choroba Perthesa i inne choroby wieku
  • dziecięcego dotyczące aparatu ruchu
  • wady kręgosłupa wrodzone, niespojenie łuków kręgowych, kręgozmyki,
  • przepuklina oponowo-rdzeniowa
  • dyskopatie wieku młodzieńczego i dojrzałego
  • przygotowanie do operacji kręgosłupa
  • terapia po operacjach korygujących skoliozy, także osób dorosłych


KINESIOLOGY TAPING, KINESIOTAPING

WPŁYW KINESIOTAPINGU NA ORGANIZM:

  • Zmniejsza ból i nienaturalne odczucia skóry i mięśni,
  • Usuwa zastoje i obrzęki limfatyczne,
  • Wspomaga pracę mięśni,
  • Koryguje niewłaściwą pozycję stawu,
  • Usprawnia mikrokrążenie krwi i limfy,
  • Zwiększa zakres ruchów,
  • Poprawia propriocepcję,
  • Normalizuje napięcie powięziowe,
  • Zmniejsza zastoje tkankowe i istniejące stany zapalne,
  • Aktywuje proces samoleczenia,
  • Nienotowane są dotychczas negatywne odczucia skórne, a możliwość wystąpienia odczynów alergicznych jest minimalna.


WSKAZANIA DO TERAPII:

  • Zespoły bólowe kręgosłupa,
  • Korekcja postawy ciała – wady postawy, skolioza, płaskostopie,
  • Stany pourazowe mięśni i stawów,
  • Stany przeciążeniowe mięśni i ścięgien,
  • Zwichnięcia, skręcenia, stłuczenia,
  • Przyspieszanie wchłaniania krwiaka, wysięki,
  • Stymulacja mięśni osłabionych,
  • Rozluźnienie mięśni nadmiernie napiętych,
  • Ochrona stawów,
  • Działanie przeciwbólowe,
  • Redukcja zapalenia,
  • Zmniejszenie zastojów i obrzęków limfatycznych,
  • Zwiększenie lub ograniczenie zakresu ruchu,
  • Stymulacja proprioceptywna (czucie głębokie)


ĆWICZENIA W KOMBINEZONIE DUNAG 02

DUNAG 02 jest miękką proprioceptywną, dynamiczną ortezą składającą się z: spodenek, kamizelki, nakolanników oraz butów ze specjalnymi przyłączami. Wszystkie te części są wzajemnie połączone poprzez system elastycznych konektorów. DUNAG 02 jest bezpiecznym i efektywnym urządzeniem rehabilitacyjnym, które zostało stworzone wraz z intensywnym programem ćwiczeń w celu przyśpieszenia progresu dziecka.

Metoda DUNAG 02 służy do leczenia dzieci z Porażeniem Mózgowym. Jest ona zindywidualizowanym intensywnym programem rehabilitacyjnym mającym na celu rozwój siły i funkcji (niezależności w codziennych czynnościach – czworakowanie, chodzenie, samoobsługa).

Metoda służy do zwalczania negatywnych efektów braku ruchu, obniżonej siły mięśniowej i sprawności fizycznej. Powstała jako alternatywa do innych mniej efektywnych metod terapii. Jednym z głównych podstaw tej metody jest teoria rozwoju i treningu siły oraz powysiłkowych zmian fizjologicznych i morfo-funkcjonalnych: organizm niepełnosprawnego dziecka jest w czasie ćwiczeń traktowany jak pełnosprawna osoba. Metoda DUNAG 02 jest nowoczesną metodą ćwiczeń w fizjoterapii wykorzystującą wiedzę z zakresu fizjologii treningu i fizjologii wysiłku sportowego. Specjalnie przygotowany strukturalnie program pozwala na przyśpieszenie rozwoju motorycznego indywidualnego pacjenta.


WSKAZANIA DO TERAPII:

  • Choroby układu nerwowo-mięśniowego,
  • Urazy rdzenia kręgowego,
  • Dziecięce Porażenie Mózgowe,
  • Udary mózgowe,
  • Opóźnienia rozwoju motorycznego,
  • Urazy mózgu,
  • Przepuklina rdzeniowo-oponowa.


WPŁYW REHABILITACJI:

  • Normalizacja tonusu mięśniowego dziecka,
  • Zwiększenie aktywnego zakresu ruchowego,
  • Zwiększenie siły oraz wytrzymałości,
  • Zwiększenie i polepszenie kontroli nad wzmocnionymi mięśniami pozwalające dziecku na polepszeniu funkcji i osiągnięcie niezależności ruchowej.


EFEKTY UŻYWANIA KOMBINEZONU DUNAG 02:

  • Polepsza propriocepcję,
  • Redukuje patologiczne odruchy,
  • Przywraca prawidłową postawę oraz wzór ruchowy,
  • Zapewnia zewnętrzną stabilizacje ciała i wspomaga osłabione mięśnie,
  • Koryguje prawidłowe ustawienie elementów ciała,
  • Wpływa na układ błędnikowy (system równowagi),
  • Stymuluje mózg oraz polepsza pracę Centralnego Układu Nerwowego,
  • Prowadzi stymulację dotykową i sensoryczną,
  • Poprawia płynność mówienia i wymowę,
  • Obciąża ciało dziecka siłami podobnymi do sił grawitacji,
  • Przyspiesza progres nowo-wyuczonych umiejętności ruchowych i funkcjonalnych.